keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

I must be losing my mind "are you blind?", I've seen it all a million times


Terkut pääsiäislomalaiselta! Tänään oli tosiaan viimenen koulupäivä ennen lomaa, ihan huippua! Tulin nyt nopeesti jakamaan erään hauskan tositarinan - tapahtunut tänätiistaina! Nimittäin, mulla oli viime torstaina, kuten saatatte muistaa, iso matikankoe trigonometriasta. Taustaitetoina kerrottakoon, että tänä vuonna mun aikaisemmin 10:n matikanarvosana on ollut pienoisessa laskussa, ja testeistä ja kokeista on 3-4 tullut (ib-arvostelulla siis jossa maksimi on 7!) Pitkä matikka on ollut suht haastavaa siis, ja aiheuttanut kyllä 90% mun stressistäkin... :D Ennen koetta olin kyllä ns. ihan paiseissa ja opiskelinkin ihan kiitettävästi, mutta kokeen jälkeen tiesin että pari tehtävää ei mennyt oikein enkä odottanut huippuarvosanaa. Opettaja on myös hyvin erikoinen tapaus, jonka voitte varmasti allekirjoittaa tämän tekstin lopussa, eikä varmaankaan ole esimerkiksi mun nimeä sanonut kertaakaan ääneen tämän koko vuoden aikana!

Noh, tiistaina tosiaan saatiin sitten kokeet takaisin. Ennen palauttamista opettaja yleensä nimeeä yksi-kaksi opiskelijaa, joilta koe on mennyt hyvin. Tällä kertaa hän sitten otti pöydältään pienen lahjapussukan, ja totesi: "Tänään onnitellaan opiskelijaa, joka on osoittanut huimaa kehitystä tässä lähi aikoina. Kyseessä ei ole puolalainen opiskelija, mutta eurooppalainen kyllä!" Näini mokomin opettaja käveli sitten mun luokse ja ojensi mulle sen lahjapussukan. Olin tietty ihan 'äimän käkenä', ja kurkistin sinne lahjapussukkaan soperrettuani kiitoksen sanani...


...Ja mitäs sieltä löytyikään, nimittäin banaani! En oikeen tiennyt, miten reagoida, itkeäkkö vai nauraakko vai kiittääkkö, mutta kyllähän siinä koko luokka räjähti nauruun kun minä kaivoin banaanin esiin lahjapussukasta... Ainakin sillä riittää (omintakeista)huumorintajua! Kokeesta siis tosiaan tuli 6, eli mun vuoden paras matikannumero ja olin tietty tosi ylpeenä, ja kyllä tälle banaani-tarinalle on tässä nyt muutamaan kertaan naureskeltu. Huvittavintahan tässä on vielä se, että itse i n h o a n banaania yli kaiken ja olen sille myös allerginen, joten "onnenbansku" päätyi kyllä tänään siskon evääksi. Tätä muistellaan kyllä vielä pitkään!

Tälläisellä kevennyksellä tänään, ihanaa ja mahtavaa Pääsiäistä kaikille! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti